donderdag 3 september 2009

Geen kathedraal

Soms krijg ik powerpointpresentaties doorgemaild van mijn ouders (dat kan zelfs op latere leeftijd!). Meestal bekijk ik ze even en gooi ze dan even snel weer weg.

Vandaag kreeg ik zo'n mail met kleine gedichtjes van onze vroegere huiskomiek Toon Hermans.

Een gedichtje wil ik u niet onthouden. Wat zou er gebeuren als we "Geluk" voor "Geloof" vervangen. Dan zou het zomaar een gedicht voor Boele Ytsma kunnen zijn.

Geluk

Geluk is geen kathedraal
misschien een klein kapelletje.
Geen kermis luid en kolossaal
misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,
maar nu en dan een zonnetje.
Geluk dat is geen zeppelin,
't is hooguit 'n ballonnetje.

1 opmerking:

relirel zei

Ha Rick,

treffend. altijd mooi die gedichtjes van Toon...